Spar tid og penge: Integrér din webshop med dit regnskabssystem

Udgivet d. 30. november 2015

Når man har en webshop, er der meget at holde styr på. Varelager, fragtpriser, kundeservice, gode billeder af produkterne, osv.

Nogle webshops har desværre yderligere en udfordring: At sammenholde webshoppen med regnskabssystemet. Men det er en hovedpine, der er let at komme af med.

Regnskabssystemer som e-conomic, Navision, Microsoft C5, m.fl., bruges af virksomheder til at styre varelager, priser, rabatordninger, udsendelse af faktura, og meget mere.

Mange webshop-systemer kan det samme. Men ofte ser vi, at virksomheder er nødt til at lave dobbeltarbejde for at holde begge dele ved lige. Det er typisk i situationer hvor en virksomhed har både fysisk handel i en butik og en webshop ved siden af.

Vi hører endda om mange virksomheder, der opgiver at have nethandel, fordi det er for meget arbejde både at vedligeholde butiksortimentet og webshoppen.

Det kan være meget arbejde at vedligeholde en webshop.

Men sådan behøver det ikke at være, hvis man har en webshop, der integrerer med ens regnskabssystem. Integrationen betyder simpelthen, at webshoppen henter varene fra regnskabssystemet, og dermed “opdaterer sig selv.”

Hvis man har en fysisk butik, skal man alligevel oprette sine varer i regnskabssystemet. Og som før nævnt, så kan regnskabssystemet ikke kun indeholde varens navn, pris og vareantal, men også forsynes med billede, beskrivelser, varianter og meget mere – alt det, som man forventer at finde på en webshop.

Med det rette CMS til sin webshop kan man altså få regnskabssystemet til at styre webshoppens indhold uden at man skal oprette sine varer to forskellige steder. Det letter arbejdsgangen betydeligt. Man ender f.eks. ikke med at have for få varer på varelageret, eller at ens kampagne-rabat ikke bliver tilføjet købet på nettet.

Nogle webshop CMS har indbygget integration med et eller flere regnskabssystemer, og med andre skal man hente plugins og konfigurere dem selv.

Med I&D CMS kan vi skræddersy din integration, så du har fuld kontrol over din webshop fra regnskabssystemet. Det eneste, du skal bruge webshoppens administration til, er ting, der har med hjemmesiden at gøre: dit slideshow, din blog, dine tekstsider, osv. Resten klarer automatikken.

Tag fat i os hvis du vil høre mere om hvor meget tid og bøvl, du kan spare på en regnskabssystems-integration med din webshop. Husk, vi kan arbejde i mange systemer ud over vores eget.

0 0 stemmer
Bedømmelse
Følg
Besked om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Vis alle kommentarer

Helle er klar til at hjælpe

Kontakt (CTA)

Send en uforpligtende besked og lad os sammen finde ud af hvad vi kan hjælpe dig med.

Jeg sidder også klar ved telefonen på 43 71 25 25.

Helle Hviid
Kundechef hos I&D

Vi sender også et nyhedsbrev

Få vores blogindlæg sendt direkte til din indbakke. Så går du ikke glip af gode råd og seneste nyt om hvad vi går og laver. Du vil modtage en samlet mail per måned og vi lover at vi ikke sender dig spam. 🤞