Sådan bruger du Facebook til at markedsføre din virksomhed

Udgivet d. 9. marts 2021

Dette indlæg vil give dig 13 råd til hvordan du styrker din tilstedeværelse på Facebook, og hvordan du markedsfører din virksomhed og dine produkter/ydelser. Det kan godt være, at Facebook ikke er din hjemmeside, men det er en rigtig effektiv kanal til at kommunikere direkte med dine kunder og følgere. Samtidig kan Facebook bruges til at skaffe målrettet trafik til din hjemmeside.

1. Læg en strategi: Hvordan og hvem skal reagere på kommentarer og private beskeder? I skal kigge på om I har den nødvendige tid og de rette ressourcer til at vedligeholde profilen og skabe godt indhold.

2. Planlæg året: Lav en handlingsplan og planlæg året for opslag og offentliggørelse af begivenheder, konkurrencer, aktiviteter mm.

3. Tag et kritisk blik på fanen “Om” på jeres Facebook-side: Er teksten opdateret? Beskriver den, hvad jeres virksomhed kan hjælpe med? Linker den til hjemmesiden? Gør jer umage og inkluder relevante søgeord i teksten, for det er her, at Google læser med.

4. Post ofte: Skal man opnå den størst mulige synlighed og skabe opmærksomhed og trafik, kræver det, at man poster ofte. Hvis man poster sjældent, så forsvinder det hurtigt i folks nyhedsstrøm. Husk at smække en masse indhold op, dog ikke for meget, så det går hen og bliver spam. 2-3 post om dagen er hvad vi anbefaler.

5. Aktivér jeres følgere med spørgsmål: Stil spørgsmål, for så er der større chance for, at folk kommentere og dermed forbedrer man både kommunikation og markedsføring over for jeres målgrupper. Nogle af de bedste spørgende ord er ‘ville du’, ‘hvilken’ og ‘hvem’. De mindre gode spørgsmål, er dem med ‘hvorfor’ og ‘hvordan’, da de kræver større omtanke og længere svar.

6. Tænk på målgruppen og skriv til dem: Fortæl en historie med jeres opslag og brug gerne humor. Sørg for, at jeres opslag er relaterbart for målgruppen.

7. Vær et menneske: Folk gider ikke tale med “butikken” eller et logo. De vil meget hellere snakke med “Pia”. 

8. Sæt videoer op : Det er et stærkt medie til at skabe opmærksomhed og følelsesladet indhold. Men gør det kort – 30 sekunder max. Der uploades i dag flere videoer på FB end der gør på YouTube.

9. Sæt billeder op: Billeder og videoer giver generelt mere opmærksomhed end ren tekst. Kan I få en glad kunde til at uploade et billede, er det helt fantastisk.
Hvis I sætter et billede af et produkt op, så beskriv det. Her må man godt sælge. Hvis i har tilbud eller lign. så fortæl dine følgere om det. Folk elsker tilbud!

10. Lav en giveaway for at få flere følgere: Her kan man få mere trafik ind på Facebook-siden (flere følgere og likes). Bed folk om at like og følge siden for flere tilbud, og beskriv hvad man kan vinde (understreg hvor god en præmie det er.) 

11. Lav specielle tilbud og rabatkoder, som i kun tilbyder jeres Facebook-følgere.

12. Link ofte til jeres hjemmeside: På denne måde kommer der mere trafik til hjemmesiden.

13. Boost jeres mest populære opslag. Med boostede opslag får man muligheden for at nå ud til flere i sin målgruppe. Det er en nem måde at at annoncere på på Facebook.

Få professionel SoMe rådgivning

Har du fået ansvaret for firmaets Facebook markedsføring, eller ønsker du råd til hvordan du markedsfører din virksomhed bedst på Facebook. Vi tilbyder SoMe rådgivning, som hjælper dig med at komme i gang på de sociale medier og hvordan du bedst vedligeholder dine sociale platforme. Kontakt os og lad os tage en uforpligtende snak om dine ønsker.

0 0 stemmer
Bedømmelse
Følg
Besked om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Vis alle kommentarer

Book et uforpligtende møde!

Send en besked til os og hør hvad vi kan hjælpe dig med.

Overvejer du at få et nyt logo eller en ny virksomhedsprofil, så lad os finde en løsning der afspejler lige netop din virksomhed.

Måske skal din hjemmeside have et grafisk løft eller måske vil du gerne være mere synlig på Google.

Leder du efter en virksomhed, der kan udarbejde en webshop eller måske en kreativ app-løsning, så lad os tage en snak over en kop kaffe én af de nærmeste dage.