Ny grafisk identitet til TimeGuru og Dit Regnskab
Udgivet d. 7. september 2017
Vi fik en henvendelse om at komme med oplæg på en ny grafisk identitet for en ny software virksomhed med navnet TimeGuru. Vi skulle udarbejde logo og designlinje samt ikoner.
Det var en spændende udfordring, men vi kom frem til en enkel og grafisk stærk profil. Efterfølgende er vi blevet bedt om at udarbejde en tilsvarende opgave i forbindelse med en bogholderi- og revisionsvirksomhed, Dit Regnskab.
Logo
Logoen tager udgangspunkt i virksomhedens navn – bogstaveligt talt. Logoet er baseret på temaet tid med uendelighedssymbolet, uret og et ”G”. Logoet er enkelt med et markant, grafisk udtryk. Det er velegnet til at vise i både positiv, negativ og i farve.
Designlinje
Vi har fokuseret på en gennemgående grafisk linje – den røde tråd – både på hjemmeside, salgsmateriale og applikation. Det er med til at sikre en stor genkendelighed.
Ikoner
Den gennemgående stil til ikoner er enkel og let forståelig.
Dit Regnskab
Det var dejligt, at vores kunde var tilfreds med vores designforslag og efterfølgende er vi blevet bedt om at udarbejde en tilsvarende opgave i forbindelse med en bogholderi- og revisionsvirksomhed, Dit Regnskab.
Kravet var, at der skulle være en grafisk sammenhæng mellem de to virksomheder. Her kan du se resultatet.
Logoet er illustreret med et lighedstegn (=) og symboliserer virksomhedens ydelse med at præsentere resultatet af kundernes arbejde.
Vi udarbejdede også et oplæg til virksomhedens hjemmeside: