Kan Content Marketing omsættes til forretning?

Udgivet d. 19. oktober 2015

Der findes noget i USA, der hedder “The Content Marketing Institute.” Det er simpelthen et konsortium, der fremmer indholdsbaseret markedsføring og uddanner folk i at skabe historier i deres markedsføring. Deres chef-strateg, Robert Rose, gav i 2012 en præsentation om hvad content marketing kan gøre for virksomheder, der bare tør give det en chance.

Her er blandt andet to slides fra den præsentation, som giver et godt billede på, at content marketing ikke blot er “sludder for en sladder.” Det kan rent faktisk omsættes til business.

Modellen er i virkeligheden simpelt forklaret: Giv folk en historie, der hjælper dem på vej; skab dermed troværdighed omkring din forretning; så vil de tænke på dig frem for din konkurrent næste gang, de er interesserede i dine tjenester.

Det skaber ikke et øjeblikkeligt salg. Men det bygger en troværdighedskurve op, som er meget mere værd end konstant at skulle poste penge i den ene envejs-kampagne efter den anden. Det er hvad ovenstående graf viser.

Men det er også vigtigt at forstå, at content marketing ikke er en erstatning for den traditionelle markedsføring. De skal fungere i samspil med hinanden. Og det er ikke nødvendigvis noget, der partout skal foregå digitalt.

Det er ikke noget “nyt og spændende.” Det er “bare” en holdningsændring i forhold til hvordan virksomheder traditionelt tænker markedsføring.

0 0 stemmer
Bedømmelse
Følg
Besked om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Vis alle kommentarer

Helle er klar til at hjælpe

Kontakt (CTA)

Send en uforpligtende besked og lad os sammen finde ud af hvad vi kan hjælpe dig med.

Jeg sidder også klar ved telefonen på 43 71 25 25.

Helle Hviid
Kundechef hos I&D

Vi sender også et nyhedsbrev

Få vores blogindlæg sendt direkte til din indbakke. Så går du ikke glip af gode råd og seneste nyt om hvad vi går og laver. Du vil modtage en samlet mail per måned og vi lover at vi ikke sender dig spam. 🤞