Et logo siger mere end tusinde ord

Udgivet d. 4. november 2015

Et logo siger mere end tusinde ord. Er det ikke det man siger om et billede? Jo, men har du tænkt over hvordan du kan huske en lang række virksomheders logoer og samtidig ved hvad disse virksomheder står for?

Tænk på Shell, Lego, Mærsk og Nordea. Er det også sådan med din virksomheds logo?

Hvad kendetegner et godt logo?

Et logo skal afspejle virksomhedens DNA. Et logo skal signalere det virksomheden tilbyder og står for. Vælg en farve som matcher din branche og find en form der skiller sig ud fra alle dine kolleger i branchen.

Kort og godt, så siges det at et godt logo “skal kunne pisses i sne”. Det skal være unikt, og det skal give mening ligemeget om det er i frimærkestørrelse eller blæst op på en bygningsfacade.

Måske har du et logo i forvejen. Men tiden løber også fra logoer. Se bare hvordan Shell har fornyet deres logo siden 1900:

Shell-logoets udvikling fra 1900 til nu
(kilde)

Kig på dit eget logo og se om ikke tiden er løbet fra designet.

Hvad betyder et logo for virksomheden?

Der er en rigtig god grund til at få en unik profil. Det giver ekstra synlighed overfor dine kunder og især overfor nye potentielle kunder der nu bedre får øje på din virksomhed.

Husk, at et logo siger mere end tusinde ord.

Tag kontakt med et professionelt designbureau, som kan udarbejde den rette grafiske profil til din virksomhed.

0 0 stemmer
Bedømmelse
Følg
Besked om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Vis alle kommentarer

Helle er klar til at hjælpe

Kontakt (CTA)

Send en uforpligtende besked og lad os sammen finde ud af hvad vi kan hjælpe dig med.

Jeg sidder også klar ved telefonen på 43 71 25 25.

Helle Hviid
Kundechef hos I&D

Vi sender også et nyhedsbrev

Få vores blogindlæg sendt direkte til din indbakke. Så går du ikke glip af gode råd og seneste nyt om hvad vi går og laver. Du vil modtage en samlet mail per måned og vi lover at vi ikke sender dig spam. 🤞