Med udgangspunkt i at styrke detailhandlen i Taastrup Hovedgade, markedsfører Taastrup ByMidte sig i dag med en stærk hjemmeside og en velbesøgt Facebook-side.

Vi har altid haft tæt kontakt til lokalmiljøet i Taastrup. I 2013 blev vi bedt af byens handelsstandsforening, Taastrup ByMidte, om at udarbejde en fælles hjemmeside for hovedgadens butiksmedlemmer.

Hjemmesidens formål var tredelt:

  • At informere om fællesaktiviteter i gaden
  • At promovere de enkelte butikkers tilbud
  • At synliggøre Taastrup ByMidte som en attraktiv og stærk handelsgade

Aktiviteter er der masser af i Taastrup ByMidte

Vi præsenterede et oplæg på en hjemmeside, der opfyldte disse krav, allerede på forsiden.

Alle butikker og forretninger er blevet indekseret i en database inden for fire kategorier: Shopping, Mad/Vin, Oplevelser og Service. Fra hovedmenuen kan kunderne sortere efter disse kategorier, eller se alle butikker på en samlet liste.

Der er også indbygget en kalender til events, som kan ses fra kalenderen på forsiden, da der er stor fokus på aktiviteter i hovedgaden året rundt.

Hjemmesiden blev udarbejdet i I&D CMS. Besøg www.taastrupbymidte.dk

Integration med sociale medier

Taastrup ByMidte er også kommet på Facebook

Taastrup ByMidte havde ingen tilstedeværelse på sociale medier da vi begyndte projektet.

Som en del af opgaven oprettede vi en Facebook-side, som havde til formål at krydspromovere de forskellige tilbud, begivenheder, m.v., der indgik på siden.

Vi står for at opdatere Facebook-siden flere gange ugentligt med events, tilbud, og videredelinger af ByMidtens medlemmers eget Facebook-indhold.

Facebook-siden giver også borgere i Taastrup mulighed for at stille spørgsmål direkte til ByMidtens bestyrelse. Formanden for handelsstandsforeningen tager sig personligt af henvendelser, der skrives som indlæg på siden.

Vi holder desuden jævnligt øje med Analytics og Facebooks egne analyseværktøjer for at se hvilke tiltag, der giver mest værdi for hovedgaden.

Mobilvenlighed

Hjemmesiden blev udviklet med det mobile medie i tankerne. Som det var kotume i 2003, blev der designet en speciel mobilside til smartphones.

Specielt vejvisning er en funktion, der bruges ofte på det mobile medie.

I hjemmesidens butik-database er alle forretninger forsynet med GPS-koordinat, så de kan vises på Google-kort.

Dette Google-kort er naturligvis også tilgængeligt på mobilen.

 

Nyhedsbrev

Kunne du tænke dig at modtage vores nyhedsbrev?

Kontakt os

Har du spørgsmål eller vil du vide mere om grafisk design, hjemmesider, webshops, sociale medier, kampagner eller tryksager?

Skriv til os, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.