De sidste to år har vi samarbejdet med Allerød Gymnasium om at synliggøre deres gymnasium gennem informationskampagner.

Formålet med disse kampagner er at informere både kommende elever og forældre om hvad Allerød Gymnasium har at tilbyde, så eleverne er mere klædt på når de skal træffe deres valg om hvilket gymnasium, de vil gå på.

Vi startede vores samarbejde i 2016 hvor vi blev bedt om at komme med et nyt gennemgående design til deres informationsmateriale.

Sammenhængende design

Designets planeter kan bruges på alt materiale – flere af gangen eller enkeltvis, fx på buslangsider.

Allerød Gymnasium buslangside
Eksempel på buslangside.

Vi har udarbejdet en farveskala som går igen i planeter og i studiematerialets faktabokse og skemaer.

Allerød materiale med gennemgående grafiske elementer
Fra venstre: Avis-annonce i højformat, avis-annonce i bredformat, plakat i Fitness World

Billeder skaber fortællinger

Det er vigtigt at have godt billedmateriale når det drejer sig om ekstern synliggørelse.

Vi har derfor gjort meget ud af at oparbejde en rigtig god billeddatabase med billeder taget på gymnasiet i forskellige faglokaler fx kemi, musik, sport mv. ved at samarbejde tæt med en professionel fotograf.

Det vigtige er, at billederne understøtter en fortælling. F.eks. i vores indstik til lokalaviserne, hvor nogle billeder afspejler en specifik del af gymnasielivet, mens andre er generelle stemningsbilleder, der viser omgivelserne og atmosfæren på gymnasiet.

Allerød materiale

Hvilket materiale har vi udarbejdet?

Som led i Allerøds informationskampagne har vi udarbejdet:

  • Annoncer som indrykkes lokalt og regionalt
  • Buslangsider som vises på busruter i optageområdet
  • Frontskilte i busserne
  • Plakater i Fitness World
  • Studieavis med oplysning om fag, studieretninger og anden relevant info

Derudover bliver der uarbejdet et indstik som udgives sammen med to lokalaviser i starten af januar. 

Fotografier af Klaus Sletting & Kristian Selch

Indlæser kommentarer...