Det sociale univers on-line - og Content Marketing-filosofien - handler om at dele viden og hjælpe hinanden.

Content Marketing, eller indholdsbaseret markedsføring, handler ikke blot om at skabe nyt indhold, som andre kan dele videre. Alle, der har prøvet at skrive en blog eller holde liv i en social medie-profil, ved, at det af og til kan være svært at have overskuddet til konstant at "finde på noget nyt."

Det behøver man heller ikke. En kanal - om det så er en blog, en Facebook-profil eller noget helt tredje - behøver ikke kun være dit eget indhold. Sociale medier handler som sagt om at dele. Hvis andre skriver noget, der vedkommer dine kunder eller dine følgere, så del det videre!

Nedenstående tabel (som vi har hentet fra en god artikel fra folkene hos Spokal.com) viser forskellen på at skabe sit eget indhold og at være kurator for indhold: 

  Skabe eget indhold Være kurator for indhold
Hvad er det? At skrive noget selv. At finde noget, andre har skrevet.
Udfordringen? Det skal være så godt, at det er værd at dele videre. Det skal være så godt, at du skal vil kommentere på det og dele det videre.
Eksempler: Skriv blog-indlæg.
Tag et billede.
En on-line præsentation.
En video.
Kommentér og del et blog-indlæg.
Kommentér og del et godt billede.
Kommentér og del en god on-line præsentation.
Kommentér og del en god video.

"Jamen, sender jeg ikke bare mine kunder hen til nogle andre?"
Ikke nødvendigvis. Man skal selvfølgelig være selektiv med hvad man deler videre. Man skal også kunne give sit eget besyv med på indholdet, så man ikke bare fungerer som formidlingskanal for andres holdninger og meninger. Men det er din side, de finder indholdet på -- så du har allerede dit publikums opmærksomhed. 

Man skal selvfølgelig heller ikke kun dele andres indhold videre. Det er stadig vigtigt, at du også selv kommer ud med det, du har på hjerte.

Men find inspiration på nettet og skriv dine egne meninger. Link til andres artikler og blogs. Vis, at du har oprigtig interesse i dit felt, ud over bare at sælge hvad du har på hylderne.

Indlæser kommentarer...