Snapchat har det stramt for tiden. De har for nylig rullet et kontroversielt redesign af deres app ud og i sidste uge fik de på puklen af selveste Rihanna på grund af en meget uheldig reklame -- altimens Instagram ånder dem ned ad nakken.

Man må spørge sig selv: Giver det stadig mening at være på Snapchat som virksomhed?

Store virksomheder klør sig stadig i nakken for at finde ud af hvordan de bryder igennem på Snapchat. Virksomheder samler typisk deres Snapchat-indhold i "Stories". "Stories" er en samling Snaps, der er synlige en hel dag, i stedet for normale person-til-person Snaps, som slettes efter modtageren har set dem.

Snapchats nye algoritme og deres redesign betyder dog, at deres "Stories" bliver sværere at finde, selv hvis en person abonnerer på dem. Før var ens abonnementer adskilt fra den såkaldte "Discover" funktion, men i det nye redesign er de slået sammen.

Det vil sige, at ens abonnenter ligger begravet i en række potentielt uvedkommende opslag, som Snapchat tror, man også kunne være interesseret i.

Snapchat Analytics

Snapchat har givet virksomheder og brands analyse-muligheder lig dem, der findes i f.eks. Instagram. I fremtiden bliver det endda (måske) muligt for alle at tagge hinanden i Snaps (funktionen er p.t. i en test-fase).

Men Snapchat ser også ud til at prioritere én-til-én kommunikation mellem venner frem for Stories og virksomheder. Måske som modreaktion på at Instagram har kopieret deres Stories funktionalitet?

Hvordan ser I fremtiden for Snapchat? Er det stadig et relevant medie i jeres markedsføring?

Indlæser kommentarer...