Vi hører det ret tit, når vi ringer rundt og spørger folk, om de har overvejet at tage deres forretning ud på de sociale medier: “Vores kunder er ikke på sociale medier.” Det er forståeligt nok, at traditionelle virksomheder med “kedelige” produkter ikke kan se, hvad sociale medier kan gøre for deres brand.

Men sociale medier handler om to ting. For det første handler det om at komme ud af den tankegang, at sociale medier bare er for teenagere, modebloggere eller folk, der tager billeder af deres aftensmad. Der er også ægte værdi at hente på de sociale medier — just som der er ægte værdi at hente i fysisk face-to-face networking.

For det andet handler det om at lade fantasien råde og se sin virksomhed i et nyt perspektiv. Det kan godt være, du måske, i al hemmelighed, går og synes, at dit produkt er lidt kedeligt, eller at det ikke kan have nogen interesse for andre end lige dem, der falder direkte i din målgruppe. Men det er ikke nødvendigvis sandt.

Vi tror, at enhver virksomhed kan transitionere til de sociale medier. Det handler bare om at finde på det gode indhold.

Se for eksempel denne artikel (på engelsk), der viser hvordan General Electric bruger de sociale medier til at styrke deres brand på en underholdende måde, der er værd at dele videre.

Nu ved vi godt, at mange af jer, der læser dette, ikke har en virksomhed på størrelse med General Electric. Men det er heller ikke pointen. Tag noget inspiration fra hvordan de har forvandlet deres “kedelige” produkt til noget, der er interessant og værd at dele videre.

Hvis fantasien halter, så kan I altid tage fat i os. Vi specialiserer os i at omdanne jeres virksomheds indre virke til godt socialt indhold. Vi kan enten give hjælp til selvhjælp, eller vi kan simpelthen overtage og være social media managers for jer. Kontakt os og hør, hvordan vi kan hjælpe.

Indlæser kommentarer...