For næsten ti år siden lavede vi logo og design til Hillerød Forsyning. Det var en flot og stilren grafisk profil, som både forsyningen og deres kunder var godt tilfredse med.

Men tiderne skifter. For nylig blev vi bedt om at foretage en gennemgribende modernisering af deres stil og tone.

Det betød at udarbejde et nyt logo, ny grafisk profil i form af farver og typografi, og en ny hjemmeside. Hjemmesiden fortæller vi om i et efterfølgende blogindlæg.

Nyt logo - som det gamle, men mere moderne

Forsyningen ville ikke have et splinternyt logo. De ville gerne bygge videre på det, de havde i forvejen, men gøre det mere moderne.

Eftersom det var os, der havde designet det gamle logo, var det en spændende udfordring at modernisere det gamle logo. Det gamle logo havde en meget genkendelig facon og stærke farver. Det repræsenterede forsyningens to kerneværdier -- vand og varme.

I løbet af et årti havde forsyningens værdisæt udvidet sig. Nu var grøn energi en høj prioritet, og det skulle det nye logo gerne afspejle.

Fra gammelt til nyt logo

Det nye logo er blevet en næsten-hel cirkel, hvor den grønne farve sniger sig ind i hjørnet. Symbolsk set repræsenterer logoet en kontinuerlig proces, hvor Hillerød Forsyning har kunden i centrum -- men er åben for forandringer.

Hillerød Forsynings nye slogan afspejler denne kontinuerlige proces ved at fremhæve deres fokus på grøn energi:

En bæredygtig fortælling

Stilmæssige forandringer på materialer

Logoet er den mest fremtrædende ændring i Hillerød Forsynings design, men det er langt fra det eneste, der nu er anderledes.

I takt med revitaliseringen af deres design, blev der udarbejdet en ny designmanual for deres nye udtryk. Dette udtryk afspejles på det nye materiale, der er ved at blive rullet ud i forsyningens regi.

For eksempel blev hver af de 4 forsyningsområder -- Vand, Varme, Spildevand og Affald -- udstyret med deres eget symbol. Dette symbol anvendes på al materiale, der specifikt omhandler det pågældende forsyningsområde.

Fire forsyningsområder symbolerHer er et par eksempler på noget nyt materiale, der anvender de nye designregler, vi har opstillet:

Annonce

 

Ny hjemmeside

Forsyningen fik også udviklet en ny hjemmeside ... men den fortæller vi om i næste blogindlæg.

Indlæser kommentarer...