En hjemmeside er som et visitkort. Her ser du din butiks åbningstider, historien om forretningen, medarbejdernes kontaktinformation, måske endda en blog som denne.

En kampagneside - eller en landing page - er en enkelt side, hvor ét produkt præsenteres. Kort, koncist og klokkeklart. Det er hvad vi har lavet for d:jusing, et produkt fra Ingwersen A/S.

Udformning af en kampagneside

Kampagnesiden skal for det første være let og overskuelig. Derfor indledes d:jusing's side med et stort præsentationsbillede af produkterne. Så ved den besøgende allerede fra starten hvad det handler om.

Forsiden på djusing.dk

Formålet med d:jusing's kampagneside er at få folk til at melde sig til deres nyhedsbrev. Derfor er tilmeldingsformularen synlig allerede fra starten, og hvis man scroller ned ad siden, så følger den med.

Nyhedsbrevet følger med

Jo længere man scroller ned, jo mere lærer man om juicens varianter og indhold, samt hvem der står bag.

Hjemmesiden er naturligvis responsive, så den også kan ses på de mobile størrelser.

Klar statistik og søgemaskine-venlighed

En af de vigtigste ting for en kampagnesides afsender - dvs., i dette tilfælde, Casper og Daniel fra d:jusing - er at vide, om den har en effekt.

Vi har naturligvis forsynet siden med en Google Analytics konto, som d:jusing også har adgang til. Herfra kan de holde øje med antal besøgende og om deres AdWords-kampagner er effektive.

Ud over det har siden også vores nyhedsbrevssystem indbygget.

Her kan d:jusing holde øje med præcis hvor mange, der læser deres nyhedsbrev, hvor ofte, og endda hvad tid på dagen.

En kampagneside kræver en god markedsføringsplan og et vågent øje. Men folk på nettet forventer hurtig og overskuelig information. Selv om du har flere produkter, så kan en kampagneside for et enkelt produkt være guld værd.

Indlæser kommentarer...