Amerikanerne hos Spokal har skrevet 6 gode råd og “5 kedelige” til hvordan du får mere interaktion ud af din Twitter.

De fem “kedelige” gode råd er, selvfølgelig, at skrive godt indhold, bruge hashtags, skrive kortfattet — og, hvis du gerne vil have, at brugerne retweeter dine tweets, så bed om det. (Med måde, selvfølgelig.)

De 6 gode råd, derimod, er ganske interessante.

Her er de opsummeret på dansk:

  1. Tilbyd selv at retweete. I stedet for hele tiden at bede folk om at retweete dine egne tweets, så spørg, om andre har gang i noget, de gerne vil have delt ud? Det er en god måde at vise goodwill og socialt engagement på.
  2. Når du deler et link videre, så husk at vedhæft egen kommentar på hvorfor, du deler det videre. Bare en kort sætning er nok.
  3. Gør det let for folk at tweete dit indhold videre. Hav en “del på Twitter” knap på din hjemmeside. For at gøre det ekstra let, så hav den præ-udfyldt med f.eks. “Se dette link: [url] via @identitetdesign”, hvor brugeren så selv kan erstatte “Se dette link” med deres egen tekst.
  4. Det bringer os fint videre til fjerde punkt: Kreditér dine kilder. Skriv “via @[brugernavn]” når du deler andre folks indhold videre, så de kan se, hvor du har det fra. Det er bare god stil — og god stil belønnes på sociale medier.
  5. Brug udråbstegn! Spørg os ikke hvorfor, men tweets med udråbstegn har større sandsynlighed for at blive delt videre.
  6. Skriv mere end bare tekst. Et billede med din tweet, eller et link til en YouTube-video, eller et link til en uddybende blog post har større sandsynlighed for at blive delt videre end bare en tekst-tweet.

Vil du have flere gode råd omkring din brug af Twitter, så er vi aldrig langt væk. Vi holder både kurser, foredrag og workshops i sociale medier for både øvede og begyndere. Twitter er sjovere, hvis der er flere om det. Så klik ind og hør hvordan du f.eks. kan få et gå-hjem-møde om Twitter eller content marketing ud til din virksomhed.

Indlæser kommentarer...